۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

سردار یوسفعلی زاده:

تحکیم مبانی دینی با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر محقق می شود

تحکیم مبانی دینی با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر محقق می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: دبیرستاد امر به معروف و نهی از منكر خراسان شمالی گفت: با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منكر مبانی دین تحكیم و استوار می شود.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منكر اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد بلکه باید در هر زمانی باید به آن پرداخته شود، چرا كه پرچم امر به معروف و نهی از منكر همواره برپاست.

وی با بیان اینكه افراد در هر جایگاه اجتماعی كه هستند باید مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند اظهار داشت: اگر نتوانیم امر به معروف و نهی از منكر را در وجود خود تقویت و نهادینه كنیم به طور حتم این امر مهم در جامعه به اهداف خود دست نخواهد یافت.

فرمانده سپاه جوادالائه خراسان شمالی با تاكید براینكه امر به معروف و نهی از منكر در همه زمینه ها بر انسان واجب است تصریح كرد: با انجام این فریضه بسیاری از فرایض دینی از قبیل نماز، روزه، زكات و... در جامعه تقویت و مبانی دینی نیز تحكیم می شود.

وی با اشاره به اینكه اولین هفته از ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منكر نامگذاری شده است گفت: باید مباحث امر به معروف و نهی از منكر بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا كه این مهم، جایگاه والایی در پیشگاه خداوند، اولیای دین و انقلاب اسلامی دارد.

سردار یوسفعلی زاده هفته احیای امر به معروف و نهی از منكر را تأسی جستن از سیره و رفتار امام حسین(ع) دانست و عنوان كرد: باید امر و نهی به صورت جدی باشد چراكه مدل خواهش و تقاضا در انجام این فریضه الهی مد نظر نیست.

وی گفت: در احیای امر به معروف و نهی از منكر باید تمامی نكات مورد توجه قرار گیرد و به یك موضوع توجه نشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان افزود: انجام امر به معروف و نهی از منكر تنها وظیفه ستاد نیست بلكه باید تمامی آحاد جامعه در این فریضه مهم مشاركت داشته باشند.

وی تصریح کرد: مطبوعات، اهالی رسانه و صدا و سیما  نیز با اطلاع رسانی صحیح مسائل و آگاهی بخشی به آحاد جامعه می توانند در اجرای این فریضه الهی و احیای آن نقش افرین باشند.

کد خبر 2414409